Sequoia

Tokopah Falls Trail

Tokopah Falls

Moeilijkheidsgraad:

Makkelijk, gemiddeld.  Ongeveer 150 meter hoogteverschil.

Afstand:

5,5 km vanaf de trailhead, ongeveer 7 km vanaf het visitor center.

Duur:

1,5 tot 2,5 uur

Beste tijd:

Mooi in het voorjaar of vroeg in de zomer.

Startpunt:

Lodgepole camping, ongeveer 1 km ten oosten van Lodgepole Visitor Center. De shuttlebus (groene en paarse route) stopt bij Lodgepole Campground.

Deze wandeling voert je langs de Marble Fork of the Kaweah River, naar Tokopah Canyon. Aan het eind van de trail zie je de watervallen. Terug volg je hetzelfde pad.

Om het begin van de wandeling te vinden loop je over de verharde weg door de camping. Iets voorbij het Nature Center aan je rechterhand zie je links de brug over de rivier. Je steekt hier de rivier over. De wandeling begint meteen na de brug, naar rechts.

Tokopah Falls  Kaweah River

Trail Tokopah Falls  Tokopah Falls

Aan het begin van de wandeling zie je aan de overkant van de rivier nog de tenten en campers op het verste deel de camping staan. Het pad is voor een deel rotsachtig maar ook loop je regelmatig over een zanderig pad tussen de bomen. Na een kleine kilometer verdwijnt het uitzicht op de rivier en loop je volledig tussen de bomen. Verderop loop je weer dichter langs de rivier. Je steekt zo nu en dan kleine zijstroompljes over en het laatste stuk loop je tussen en over grote rotsblokken.
Het pas eindigt vlak bij de waterval. Het is een mooie plek om te picknicken of om even uit te rusten voor je weer terug loopt.

De wandeling is niet moeilijk maar op de heenweg klim je gestaag. Het hoogteverschil is ongeveer 150 meter.