Rocky Mountain

Moeilijkheidsgraad:

Gemakkelijk/gemiddeld, weinig hoogteverschil

Afstand:

12 km naar Lulu City, 14 km naar Little Yellowstone (heen en terug)

Duur:

3-5 uur

Beste tijd:

Vanaf het voorjaar tot in de herfst,

Startpunt:

Trailhead Colorado River, aan het westelijke deel van de Trail Ridge Road

De Colorado River Trail is een prettige, vrij lange, maar niet al te moeilijke wandeling met weinig hoogteverschil. De wandeling loopt evenwijdig aan de Colorado River die iets verderop ontspringt. De rivier is zo nu en dan te zien.  Het eindpunt van de wandeling is Little Yellowstone, maar de meeste mensen lopen niet verder dan Lulu City.
Na een korte, stevige, klim vanaf het parkeerterrein (toiletten aanwezig, geen water) wordt het pad vlakker maar het blijft langzaam omhooggaan. Op het eerste stuk loop je grotendeels tussen de bomen met zo nu en dan een open plek. Een aantal keren steek je een beekje over.

Colorado river Colorado river
Na ongeveer een kilometer vanaf de trailhead is er een splitsing. De route loopt rechtdoor maar je kunt hier even naar links lopen om vanaf de brug de Colorado River te kunnen zien.

Als je het pad rechtdoor verder volgt zie je op een gegeven moment rechts de restanten van een cabin.

Na ruim 4 km is er weer een spltising. Voor Little Yellowstone hou je rechts aan. Links gaat het pad naar de restanten van Lulu City.
Het pad daalt hier sterk totdat je bij het bord Lulu City bent. Als je iets verder loopt kom je bij de Colorado. Dit is een prachtige plek voor een picknick of voor een korte pauze voordat je verder loopt of terug gaat. Je kunt via dezelfde route teruglopen, of nog ruim 3 km doorlopen tot aan Little Yellowstone via de Little Yellowstone Trail. Dit pad komt samen met het ander pad naar Little Yellowstone. Dit deel is door ons niet bezocht.