Grand Teton

1,5 tot 2 uur

Beste tijd:

Startpunt:

Colter Bay, ten zuiden van het visitor center (Hermitage Point Trailhead)

Colter bay heeft veel voorzieningen, waaronder een uitgebreide winkel en een visitor center. Voor de wandeling naar Heron Pond en Swan Lake loop je vanaf het visitor center naar het zuiden en dan sla je rechtsaf. Je volgt een breed pad dat langs het meer loopt. Na ongeveer 600 meter kom je bij de splitsing naar Swan Lake. Voor Heron Pond sla je rechtsaf. Verderop is er weer een splitsing waar je rechtsaf slaat. Er zijn meerdere paden wat het vinden van de juiste route lastig kan maken. Er staan wel bordjes, maar voor de oriëntatie is het wel handig om bij het visitor center of bij het startpunt van de wandeling een routeschrijving aan te schaffen. Na een kilometer kom je bij een zijpad. Er staat een bord met Jackson Lake overlook. Dit pad klimt een stuk omhoog voor een uitzicht op de Grand Tetons. Je kunt ook links aanhouden voor een iets kortere route.

Na ongeveer 1,5 km kom je bij Heron Pond. Dit is een prachtige plek met uitzicht op het water en de bergen. Er zwemmen zwanen, pelikanen en eenden. Je kunt hiervandaan verder lopen naar Hermitage Point. Toen wij er waren was dat afgesloten omdat er een nest met jonge wolven was. Voor Swan Lake ga je hier naar links. Hier zie je eerst nog water, maar verderop is Swan Lake vrijwel geheel overdekt met waterlelies. Net als bij Heron Pond kun je hier zwanen, pelikanen maar ook bevers en elanden aantreffen.
Vanaf Swan Lake loop je tussen de bomen door terug naar de trailhead.