Dog Lake

Duur:

1 - 1,5 uur

Beste tijd:

Het hele jaar, mooi aan het eind van de middag

Startpunt

Parkeerplaats Tunnel View

De wandeling naar Artist Point begint bij de bovenste parkeerplaats bij Tunnel View. Het eerste - steile - deel volgt de Pohono Trail. Halverwege kruist het pad de oude weg naar Yosemite Valley. De Pohono Trail (via Inspiration Point) gaat hier rechtdoor. Voor Artist Point volg je de oude weg naar links, richting Bridalveil Fall. Op enkele plaatsen is de weg nog geasfalteerd. Op meerdere plaatsen zul je onder omgevallen bomen door moeten, of eroverheen klimmen. Op een gegeven moment komt er een open stuk zodat je een vrij uitzicht hebt. Het uitzicht is te vergelijken met dat bij Tunnel view, maar hier zul je vrijwel alleen zijn. Omdat je iets verder naar het oosten staat, en hoger bent, verschilt het uitzicht wel met dat bij Tunnel View.

Het is mogelijk om vanaf Artist Point door te lopen. Je steekt dan Artist Creek over, een klein stroompje, en je eindigt op highway 41, een paar honder meter voorbij Bridalveil Falls.