grand prismatic spring

Beste tijd:

Vanaf eind mei.

Startpunt:

Parkeerterrein ongeveer 1,5 km ten zuiden van het Midway Geyser Basin.

Vanaf de parkeerplaats steek je eerst de Firehole River over. Je loopt over een oude weg waar ook fietsers toegestaan zijn. Als de weg naar links buigt heb je het Midway Geyser Basin aan je rechterhand met – tussen de bomen door – uitzicht op de Grand Prismatic Spring.

brug Fairy Falls Fairy Falls

Het is mooi om hier links de heuvel te beklimmen om van bovenaf de Grand Prismatic Spring te bekijken.

Fairy Falls Fairy Falls
Na het stuk langs het geisergebied loopt het pad verder rechtdoor. Het beginpunt van de wandeling naar de Fairy Falls ligt op bijna 2 km vanaf het parkeerterrein. Er is hier een kruising. rechts loop je naar de Fountain Flat Drive. Voor de Fairy Falls sla je hier linksaf. Het pad loopt nu tussen de bomen door. Hier zijn nog altijd de gevolgen te zien van de grote brand uit 1988.

Na ruim 2 km ben je bij de Fairy Falls. De waterval is ongeveer 60 meter hoog en stort zich in een kleine poel.

Vanaf de Fairy Falls kun je nog verder lopen naar onder andere de Imperial Geyser. Reken daarvoor een extra uur (2,5 km).Terug loop je langs dezelfde route als op de heenweg.